vrijdag 22 november 2013

Bosvruchtenmousse

Voor mijn biscuittaart zocht ik een lekkere vulling. Op  deze site staan heel veel lekkere vullingen, waarvan ik er al meerdere uitgeprobeerd heb. Maar het was weer tijd voor iets nieuws. Ik kwam dan ook op de bosvruchtenmousse uit.

Ik noteerde de ingrediënten voor mijzelf en ging richting de supermarkt. Helaas woon ik  op een klein dorp en zijn er dan ook maar twee supermarkten bij ons te vinden, waarvan één met een klein assortiment. Het recept vroeg om een bosvruchtencompote, maar tot mijn irritatie hadden ze die bij beiden supermarkten niet! Omdat ik toch perse een bosvruchtenmousse wilde maken besloot ik om het dan maar met bosvruchtenjam te proberen..tot ik de Hero Tova dessertsaus bosvruchten tegenkwam en besloot om dit uit te proberen in een recept. En tot mijn eigen verbazing was het recept gelukt! De bosvruchtenmousse smaakte heerlijk in mijn biscuittaart!



Ingrediënten:

1 flesje Tova dessertsaus bosvruchten
60 gram suiker
250 ml slagroom
3 gelatine blaadjes


Bereidingswijze:

Doe de helft van het flesje dessertsaus in een pannetje en verwarm dit op een laag vuur(niet laten koken!).
Week ondertussen drie gelatine blaadjes in een bak met koud water.

Wanneer de dessertsaus warm is en de gelatineblaadjes zacht haal je het pannetje van het vuur.

Pak een gelatineblaadje en knijp het water eruit. Stop vervolgens het gelatineblaadje in de dessertsaus en roer tot het gelatineblaadje niet meer te zien is. Doe dit vervolgens ook met de rest van de gelatineblaadjes. Laat de dessertsaus afkoelen, dit kun je versnellen door het pannetje in koud water te zetten. Let op: als je dit doet, blijf dan goed roeren anders wordt de saus een soort gelei.

Klop de slagroom met de suiker stijf.

Als de saus is afgekoeld roer je dit door de slagroom heen.

Zet de mousse in de koelkast of smeer hem tussen een taart. Laat hem minimaal drie uur in de koelkast opstijven en klaar is je bosvruchtenmousse!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten